به نام خدا
راهکارهای ارتقا علمی دانش آموزان آموزشگاه و موفقیت در آزمون سنجش تحصیلی مرحله دوم و آزمون شاهد و راهیابی دانش اموزان به مرحله دوم المپیاد علمی ریاضی ,علوم و ادبیات فارسی به عوامل زیر بستگی دارد :
1-گذاشتن کلاسهای تقویتی بالاتر از سطح کتاب درسی از اول سال تحصیلی برای دانش آموزان متقاضی می باشند .
2-معرفی کتابهای کمک درسی توسط دبیران و مطالعه توسط دانش آموزان
3-انتخاب دبیران برتر ناحیه ویا نواحی دیگر
4-برگزاری آزمونهای تستی توسط دبیران بصورت برنامه مدون و نصب روز شمار امتحانات خرداد از آلان
5-برگزاری امتحانات برای اخذ نمرات مستمر مخصوصا بعد از تعطیلات نوروز طبق نظر سنجی با دانش آموزان
6-بازدید معاونین آموزشی از مدارس برتر علمی و آشنایی با راهکارهای آن مدارس
7- برنامه ریزی به منظور تبیین وضع موجود از طریق تجزیه و تحلیل آماری از وضعیت آموزشی دانش آموزان و آموزشگاه در طول سال تحصیلی
8- از آنجا که نماز مهمترین برنامه تربیتی در مدارس است لذا در برپایی آن اهتمام جدی صورت گرفته که تمامی مسؤلین و دبیران مدارس به اتفاق دانش آموزان در نماز جماعت شرکت می نمایند.
9- اجرای طرح استفاده از دانش آموزانی که از بنیه علمی قوی تری برخوردارند و برنامه ریزی برای آنان جهت کمک به دانش آموزان ضعیف درسی
10- توجه جدی به ارزشیابی مستمر
11- استفاده همکاران و دبیران از روش های فعال تدریس و شیوه های ارزشیابی جدید برای تعمیق یادگیری و مشارکت دانش آموزان فرآیند یاد دهی و یاد گیری
12- برنامه ریزی به منظور استفاده از آزمایشگاه و وسایل کمک آموزشی توسط دبیران
13-بهره گیری از دستاورد های اخلاقی ، علمی و فنی و اتخاذ تدابیر و شیوه های لازم در فراهم آوردن زمینه مناسب برای تجلی بروز استعدادها و تبدیل مدارس به فضایی بالنده و خلاق
14- شناسایی ناهنجاریهای رفتاری دانش آموزان و عوامل محیطی مرتبط و کوشش برای رفع این عوامل و اصلاح رفتار دانش آموزان با همکاری اولیاء و مربیان و مشاورین آموزشگاه ها
15- تلاش در جهت تغییر نگرش و بهبود روحیه کارکنان و معلمان نسبت به مدارس و افزایش مشارکت آنها در جهت ارتقاء کیفیت تحصیلی
16- ایجاد تحول در محیط فیزیکی آموزشگاه ها و وضعیت روانی و عاطفی دانش آموزان با استفاده از شورای دانش آموزی ، معلمان ، انجمن اولیاء و مربیان
17- برنامه ریزی جهت اجرای آزمون های چند مرحله ای و مسابقات علمی ، فرهنگی ، ورزشی ، تربیتی و . به منظور ایجاد انگیزه در دانش آموزان
- برنامه ریزی جهت استفاده بهینه از کارگاه کامپیوتر توسط دانش آموزان و دبیران
19- برنامه ریزی در جهت بسط و گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و تعیین رابط پژوهشی در هر آموزشگاه به منظور ایجاد ارتباط فعال با پژوهشسرا دانش آموزی رازی
20- آسیب شناسی علل افت تحصیلی در دروس مختلف و اعمال تدابیر لازم و کاربردی جهت رفع مشکلات با همکاری گروه های آموزشی مدارس
21- شناسایی دانش آموزانی که در پایه هفتم ، هشتم و نهم که سال گذشته نمره زیر نرم داشته و اتخاذ تدابیر لازم در جهت تشکیل کلاس های تقویتی و فوق برنامه برای آنان
22- تحلیل کمی و کیفی نتایج امتحانات در نوبت های اول به تفکیک پایه و رشته تحصیلی ، شناسایی آسیب های موجود و ارائه راه کارهای اجرایی
23- برنامه ریزی در جهت تقویت همکاری و مشارکت اولیای دانش آموزان برای کمک به ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس
24- برنامه ریزی در جهت تشکیل مستمر شورای دبیران به منظور بحث و تبادل نظر و هماهنگی در امور آموزشی ، پرورشی و اداری مدارس و تأمین مشارکت معلمان در حسن جریان آموزشی و پرورشی و اداری مدارس
25- برنامه ریزی در جهت ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم دو سویه بین دانش آموزان و اولیای مدارس از طریق تقویت شورای دانش آموزی
26- اتخاذ تدابیر لازم جهت بهره گیری مناسب از کتابخانه مدرسه و زمینه سازی توسعه و تجهیز آن
27- اجرای فعالیت های فوق برنامه طبق دستور العمل های مربوطه و جذب دبیران توانمند ، فعال و علاقه مند
28- برگزاری کلاس های تقویتی جهت بهبود وضع درسی دانش آموزان
29- اعطاء جوایز به نفرات اول تا دهم درسی هر کلاس و نصب اسامی پشت درب هر کلاس
30- شرکت کلیه دانش آموزان در مسابقه علمی پایا ، المپیاد های علمی ، آزمون های سنجش تلاش تحصیلی ، شاهد و تشویق دانش آموزان به شرکت در آزمون های قلم چی و گاج و غیره
تدریس خصوصی عربی(متوسطه اول و دوم)
راهکارهای ارتقا علمی دانش آموزان آموزشگاه های دانش گستر متوسطه اول
دانش ,آموزان ,برنامه ,مدارس ,ریزی ,علمی ,دانش آموزان ,برنامه ریزی ,اتخاذ تدابیر ,تدابیر لازم ,توسط دبیران ,دانش آموزان آموزشگاه